Geç Kalma Dönüşüme Başla Projesi e Twinning çatısı aldında değişimin kişinin kendisinden ve en yakınından başlaması prensibinden yola çıkarak öğrencilerine, velilerine ,komşusuna; apartmanına, mahallesine çöpün ne olduğu, üretilen çöpün doğru yere atılmasının önemi ve atık geri dönüşüm süreçlerinin işleyişi konularında bilgi vermek, öğrencilerinde doğa bilinci geliştirmek, atıkların çevreye verdiği zararları göstermek ve bunu engellemek, her malzemenin yalnızca bir kez değil defalarca kullanılabilir olduğunu göstermek, çevreye atılan atıkların canlılara ve bizlere verdiği zararların fark edilmesin i sağlamak, çocuklara doğayı ve çevreyi korumada sorumluluk bilinci geliştirmek, yapılacak yıl sonu stem çalışmasında çocukların yaratıcılıklarını geliştirici faaliyetler oluşturmak amacıyla hayata geçmiş bir projedir.
Çevremiz ve çevremizi oluşturan tüm ögeler ; insanlar ve tüm hayvanlar; nehir, göl, deniz, orman, hava, su ve diğer tüm canlı cansız varlıklar ekosistemin dengeleyici öğelerindendir. İnsanlar da diğer tüm canlılarla birlikte doğayı tahrip etmeden, çevresine saygılı bir şekilde, uyum içinde yaşamalıdırlar. Çevremize verdiğimiz her zarar, istesek de istemesek de bizi etkileyecektir. Peki günümüzde bu zararın boyutlarını nasıl azaltabiliriz: Daha az tüketerek; Yeniden Kullanarak ve GERİ DÖNÜŞTÜREREK.
Beş İl; Altı Okul ve 10 Öğretmenle hayata geçirilen ve yürütülen Geç Kalma Dönüşüme Başla e Twinning projesinin yürütüldüğü il ve okullarımız söyledir:
Adem GEÇER _ Adile Önal Anaokulu_BURDUR
Özlem ŞİŞMAN_ Şehit Demet Sezen Anaokulu_Selçuklu/KONYA
Elmas BÜYÜKÖKTEN_ Şehit Demet Sezen Anaokulu_Selçuklu/KONYA
Emine YILDIZ_ Şehit Demet Sezen Anaokulu_Selçuklu/KONYA
Esra YÜZBAŞIGİL_ Şehit Demet Sezen Anaokulu_Selçuklu/KONYA
Naime ERKEK_ Şehit Demet Sezen Anaokulu_Selçuklu/KONYA
Nimet AYDOĞDU_Çağatay ULUÇAY İlkokulu, Yunusemre/MANİSA
Selçuk KAHYAOĞLU_Kemaliye Adnan Demirtürk İlkokulu_Vakfıkebir/TRABZON
Sevinç Bakan_Zübeyde Hanım Anaokulu_Gölhisar/BURDUR
Ömer AYŞAV_Bâlâ Hatun Anaokulu_Yıldırım/BURSA
Proje sonunda;
Çocuklarda çevre ve doğayı koruma bilincinin oluşması
Sadece okul değil tüm hayatı boyunca geri dönüşümü benimsemesi ve gerçekleştirmesi
Sorumluluk duygusunun gelişmesi
Yaratıcılığın gelişmesi
Özgüvenin gelişmesi gibi gelişimler ve kazanımlar beklenilmektedir. Tüm öğretmen ve öğrencilerimize başarılar dileriz.